تبلیغات
فرشته مهربانی - چند راه برای رفع خستگی مخصوص دانشجویان و محصلان
فرشته مهربانی
هرچیزی که بخوای
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


هرچیزی که توبخوای درهرزمینه ای

مدیر وبلاگ : محمدامین نجفی فینی
نظرسنجی
به نظرشمادربازی جمعه پرسپولیس-استقلال چه نتیجه ای رغم خواهدخورد؟




چند راه برای رفع خستگی مخصوص دانشجویان و محصلان

عامل خستگی میتواند در موقع فراگیری درسی یا هنگام اماده شدن برای امتحان در قوه تمركز اختلال ایجاد كرده و بعنوان مانعی انجام فعالیت های درسی را سخت و یاكند سازد . برای رفع این كندی و افزایش مقاومت بیشتر بدن و عدم خستگی توصیه میشود در موقع كار ذهنی و تحصیلی و امتحانات برای كسب موفقیت و تمركز بیشتر بر روی درس ها بر نوع تغذیه ، نوشیدنی ها ی خویش و نیز بر نوع برنامه ریزی فعالیت های درسی خویش از پیش توجه داشته و عامل خستگی را بخوبی در نظر بگیریم و با راههای مقابله ان آشنا بوده و طریقه رفع خستگی را بهتر بشناسیم تا خستگی مانع فراگیری درسی نشود و بهترین نتایج را از زمان فراگیری خویش بدست آوریم.

1.
چای سبز، نوشیدنی یك فنجان چای سبز در موقع كاردر رفع خستگی اثر موثر دارد.
2.
چای نعناع، نوشیدن چای نعناع بخصوص موقع سردرد و مواجه شدن با مسائل بغرنج از سردرد می كاهد. البته نوشیدن یك لیوان عرق نعناع با آب خنك نیز موثر است. بهترین روش این است كه ازسبزی فروشی سر كوچه یك دسته نعناع خریده و با ان چند وعده كامل چای نعناع تازه درست كنید. نعناع تازه دارای روغن اتری فراوان است و برای درست كردن چای نعناع توصیه می شود از نوع تازه ان استفاده كنید. زیرا مزه و طعم بهتری دارد. نعناع خشك دارای روغن اتری و عطر و بوی كمتری است و كیفیت چای نعناع تازه را ندارد. رایحه چای نعناع تازه در تولید احساس شادابی نیز موثر است. به این احساس موقع فراگیری درس نیاز دارید.

3.
مصرف مركبات مثل. آب پرتقال با عسل، یا آب لیمو با كمی شكر( شربت لیمو)، شربت بهارنارنج و غیره همگی بعلت دارا بودن ویتامین س از میزان خستگی بدن وذهن می كاهند . علاوه بر ترمیم بدن از میزان خستگی نیز می كاهند.

4.
چای رزماری. البته مزه این چای كمی تند وهنوز درعادت غذ ایی ما زیاد جایی برای خود باز نكرده و ممكن است. این گیاه براحتی یافت نشود. شاید فقط بعضی عطاری ها این نوع گیاه را داشته باشند. نحوه درست كردن چای رزماری به این ترتیب است كه سی گرم گیاه رزماری را در آب جوش ریخته و بمدت ده دقیقه با حرارت ملایم جوشانده،.بعد این چای را در فنجان ریخته با كمی شكر صرف می كنید.
گیاه رزماری را میتوان در یك گلدان كاشت و در جایی آفتابگیر قرار داد و بمدت چندین ماه از سرشاخه های تازه و سر سبز ان بخوبی برای درست كردن چای استفاده كرد. هر دفعه كه میخواهید چای درست كنید كافی است چند شاخه تازه ان را با قیچی بریده ، شسته و در قوری چای بیندازید. نوع تازه این گیاه عطر و بوی تندی دارد. این چای برای مواقع سرماخوردگی نیز موثر است.

5.
جوشانده جو دوسر بعلت دارا بودن ویتامین ا برای رفع خستگی ذهن مناسب است. مقداری جو دو سر را در آب جوش جوشانده بعد از خنك شدن در فنجانی ریخته بنوشید.

6.
چای دارچین. دارچین از گیاهان خوشبو و معطر و دوست داشتنی است كه علاوه بر تحریك اشتها ، آرام بخش و برطرف كننده اضطراب های موقع امتحان و الهام بخش ذهنی خوبی نیز در این ایام برای فراگیر درس نیز هست، چند تكه دارچین را شسته در قوری انداخته. روی ان آب جوش ریخته و بعد از دم كردن این چای را در فنجانی بزرگ ریخته بعد از خنك شدن بنوشید. زیرا وقتی این چای خنك صرف میشود،عطر و بوی دارچین بهتر به مشام میرسد. البته اغلب ان را با چای نیز مصرف می كنند. برای تسریع در خنك شدن و بهتر شدن مزه چای دارچین می توانید كمی شیرو یك قاشق عسل به آن اضافه نمائید. رایحه دارچین نیز در تنفس بهتر و رفع استرس اثری موثر برجا میگذارد.

7.
شیر كاكائو، كاكائو یكی از مواد غذایی مهم (بعلت داشتن كره كاكائوی موجود در مغز گیاه كاكائو) برای رفع خستگی و تجدید قوای ذهنی موثر است. بسیاری عطر و بوی كاكائو را دوست دارند و رایحه ان در تولید احساس سرحالی تاثیر دارد.

8.
چای گل محمدی، در موقع امتحانات ودرسهای سنگین استفاده از شربت گل محمدی، چای سبز همراه با برگهای گل محمدی علاوه بر رفع خستگی رایحه ان در ایجاد روحیه بشاش وبهتر تنفسی كردن و ایجاد احساس شادی اور و امید بخش و رفع استرس در فراگیری درسها موثر است.

9.
آب زرشگ، بعلت دار بودن ویتامین س و اشتها آور بودن در رفع خستگی موثر است

10.
شربت عرق نسترن یكی دیگر از نوشیدنی های فصل تابستان است كه در رفع خستگی و نیز ایجاد روحیه بشاش تاثیر مثبتی دارد.

11.
چای گل گاوزبان برای موقع خواب توصیه میشود. با نوشیدن این چای فرد میتواند بخوبی استراحت كرده و منظم بخوابد در مواقع امتحانات و درسهای سنگین خواب منظم ممكن است دچار اختلال شود. با نوشیدن یك فنجان چای گل گاو زبان موقع خواب این اختلال كمتر میشود وفرد میتواند بهتر بخوابیده و بدن استراحت لازم را داشته باش.د

12.
خو.اب و استراحت كافی، بهترین عامل برای رفع خستگی است . زیرا بدن در موقع خواب تمامی سموم لازم را از بدن خارج نموده و بعد از بیداری میزان تمركز فكر بسیار بالا وهر نوع فعالیت ذهنی و بدنی آسان تر میشود.

13.
درجه حرارت مناسب محیط كار،مطابق با فصل زمستان یا تابستان. در زمستان سرما عاملی است برای تولید خستگی، و در تابستان گرما عاملی است برای كلافگی و خستگی و عدم تمركز. به این ترتیب لازم است در تابستان محیط كار و درس را خنك نگهدارید و در زمستان محیط كار و درس از گرمای كافی برخوردار باشد.

14.
رژیم غذایی مناسب و عدم پرخوری. پرخوری یكی از عوامل تولید خستگی است. برعكس كسانی كه به اندازه لازم از مواد غذایی پروتین دار، میوه و سبزیجات استفاده می كنند، خستگی كمتری د ر موقع كار احساس میكنند.

15.
یكی از مهمترین عوامل رفع خستگی انجام چند دقیقه ورزش در طول روز بنا بر نیاز بدنی و محیط كار است. زیرا ورزش باعث میشود گردش خون در بدن بهتر انجام گیرد و اكسیژن كافی به مغز و سلولها رسیده و سلولها بهتر تغذیه شوند.

16.
استفاده از هوای تازه اطاق، بازكردن پنجره ها و تهویه هوا عاملی است كه در رفع خستگی و استفاده از اكسیژن موثر است.

17.
نوشیدن آب ، آب میوه و چای های دیگر نیز به رفع خستگی موقع درس كمك زیادی می كند.

18.
تهیه برنامه درسی و اهداف درسی بر اساس اولویت ها و تمركز بر روی اولویت ها برای استفاده بهتر از انرژی و زمان محدود وپیشگیری ازحاشیه روی و خستگی زائد.

19.
استفاده از مواد غذایی آهن دار در تغذیه روزانه نیز یكی دیگر ار راههای رفع خستگی است . زیرا كمبود آهن در بدن میتواند همراه با تولید خستگی و كسالی ممتد باشد. گوشت قرمز حاوی مقدار زیاد آهن است كه با مصرف آب لیمو همراه با گوشت قرمز آهن به شكلی مساعد در بدن جذب میشود. امروزه كپسولهای حاوی آهن نیز وجود دارد كه می توان از داروخانه تهیه كرد. یكی از مهمترین ویتامین ها ب 12 است كه در رفع كسلی كمك می كند و برای تقویت مغز و حافظه موثر است. مواد غذایی كه حاوی ویتامین ب دوازده هستند میتوانند این كمبود را جبران نمایند.





نوع مطلب : اطلاعات عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 1 بهمن 1391
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی