تبلیغات
فرشته مهربانی - آموزش والیبال
فرشته مهربانی
هرچیزی که بخوای
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


هرچیزی که توبخوای درهرزمینه ای

مدیر وبلاگ :محمدامین نجفی فینی
نظرسنجی
به نظرشمادربازی جمعه پرسپولیس-استقلال چه نتیجه ای رغم خواهدخورد؟




-         هنگام اجرای این تکنیک باتوجه به فاصله هدف تابازیکن میتوان مفاصل مناسب رابکارگرفت .


درقسمت گالری عکس میتوان نکات یادشده راکشف نمود.


عوامل مهم دراین نوع پاس:


برای اجرای یک پاس ساعدموفق عوامل متعددی دخیل هستندکه میتوان به برخی اشاره نمود:
- اجرای صحیح وسریع گامهای جابجایی: برای رسیدن به پشت توپ (یادرمسیر آن قرارگرفتن) این بخش اهمیت خاصی دارد.اغلب بازیکنان حتی درسطوح باشگاهی وملی نیز ازاجرای درست این قسمت عاجزند به همین دلیل بازیکنان ودرنتیجه تیمهای ما دردریافت های اول یا دفاع داخل میدان دچار آسیب میباشند . این نکته  برای افرادی که نقش لیبرودارند اهمیت فوق العاده ویژه ای دارد


-         اتخاذ یک گاردمناسب برای دریافت توپ :


برای انتخاب گارد خوب بایستی به سرعت – ارتفاع – چرخش توپ دقت تمود


-         کنترل توپ :


برای دریافت ساعد دومرحله وجودداردکه درادامه به آن خواهم پرداخت دراین قسمت منظور مرحله دریافت میباشد.


-         ارسال درست :


یک ارسال درست عبارت است ازرعایت این نکته که توپ با ارتفاع مناسب – سرعت مناسب – جهت مناسب دقیقا به محل هدف برسد .


-         بکارگیری صحیح اهرمهای بدن وعضلات درگیر دراین تکنیک(باتوجه به فاصله هدف تابازیکن )


مراحل اجرای پاس ساعد رامیتوان چنین بیان نمود :
مرحله دریافت :


دراین مرحله باید


1-   بااستفاده ازگام مناسب خود رادرمسیر توپ قرارداد


2-   باتوجه به ارتفاع توپ یکی ازگاردهای ساعد راانتخاب نمود


3-   با دقت مسیر توپ راتارسیدن به نزدیک بدن کنترل نمود


4-   به توپ اجازه داده شود تابه بهترین مکان برای اجرای ضربه برسد ( درناحیه جلوی شکم )


5-   اهرم هاومفاصل رابرای اجرای یک ساعد خوب آماده نمود.


مرحله ارسال:
1- چرخش بدن ازناحیه کمر به سمت هدف (سینه به سمت هدف باشند )


2- بااستفاده از حرکت دست توپ رابه سمت هدف ارسال نمود


3- بازشدن اهرمهای بدن وحرکت به سمت جلو وانتقال وزن بدن برروی پای جلویی .


4- آمادگی برای ادامه بازی


نکته مهم : بهترین محل برای ضربه به توپ با ساعد درناحیه مچ دست وکمی بالاتر ازمحل نصب ساعت برروی دست میباشد.


عملکرد مفاصل درپاس پنجه :


1-    درپاس های کوتاه تقریبا تا1 متر ارتفاع بالاترازتور(پاس روی سر- پاس جلو وپشت) مفاصل انگشتان ومچ دست به توپ نیروواردمیکنند .


2-    درپاسهای متوسط تقریبا از1متر تا 4متر ارتفاع ونزدیک به دوسر تور(نزدیک به آنتن ها ) علاوه برانگشتان ومفصل مچ دست , مفصل آرنج وکتف نیز به توپ نیرومیدهند


3-    درپاس های بلند باارتفاع وفاصله بیش از4متر ازتمام مفاصل انگشتان – مچ دست – آرنج – بازو- کمر –زانوها ومچ پاها استفاده میشود (مثلا دراجرای پاس بلند ازمحل قطرهای زمین والیبال)


شکلهای مختلف اجرای پاس پنجه :


1-    گارد ایستاده


2-    گاردمتوسط


3-    گارد نشسته


4-    پنجه درحال پرش


5-    پاس پنجه پشت


6-    پاس پنجه ازپهلو






صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی