تبلیغات
فرشته مهربانی - 2 ساعت بعد از افطار پیاده‌روی كنید
فرشته مهربانی
هرچیزی که بخوای
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


هرچیزی که توبخوای درهرزمینه ای

مدیر وبلاگ :محمدامین نجفی فینی
نظرسنجی
به نظرشمادربازی جمعه پرسپولیس-استقلال چه نتیجه ای رغم خواهدخورد؟




از آنجا كه ساعات روزه‌داری طولانی و فاصله زمانی میان افطار تا سحر برای خوردن و آشامیدن كوتاه است با رسیدن به اواسط ماه مبارك سوخت و ساز بدن كاهش یافته و چرخه انرژی از حالت عادی خارج می‌شود. در نتیجه، افراد در ساعات روزه‌داری دچار ضعف، بی‌حالی و خستگی مزمن می‌شوند.
.


برای پیشگیری از این رویداد بهتر است 2 تا 3 ساعت بعد از صرف افطار یا شام به مدت كوتاهی پیاده‌روی كنید یا با انجام یكی از ورزش‌های هوازی سبُك، متابولیسم بدن را بالا برده تا سرزندگی و نشاط به بدن بازگردد و فرد بتواند در طول روز فعالیت‌های طبیعی و روزمره خود را به نحو مطلوبی انجام دهد.

فواید پیاده‌روی

پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری از جمله بهترین ورزش‌های هوازی در طول ماه مبارك هستند. در این بین پیاده‌روی ورزشی آرام، ساده، كم‌فشار و همگانی بوده و برای تمام سنین مناسب است.

این ورزش با كمك به هضم و جذب بهتر غذا متابولیسم بدن را بالا می‌برد و از یبوست و گرفتگی عضلات در ساعات روزه‌داری پیشگیری و به طرز چشمگیری موجب شادابی و نشاط می‌شود. با پیاده‌روی عضلات قلب برای گردش هرچه بهتر خون در سراسر بدن تقویت شده و فشار خون به طور موثری كاهش می‌یابد.

از سوی دیگر به دلیل آن‌كه در زمان افطار به یكباره مواد قندی وارد بدن می‌شود با پیاده‌روی می‌توان به كاهش مواد قندی و حفظ تعادل قند خون كمك كرد. همچنین این ورزش می‌تواند مشكلات گوارشی ناشی از پرخوری در زمان افطار را كاهش و به هضم بهتر چربی‌ها كمك نموده و از افزایش وزن خصوصا در این ماه جلوگیری كند. با پیاده‌روی استرس، افسردگی و اضطراب التیام می‌یابد و بی‌خوابی شبانه رفع می‌شود.

چه باید كرد؟

از همین امشب با اعضای خانواده همراه شوید. مناسب‌ترین كفش‌هایتان را بپوشید و لباسی راحت به تن كنید. از پوشیدن لباس‌های پلاستیكی خودداری كنید چراكه جلوی تنفس بدن را می‌گیرند. برای پیاده‌روی شبانه محیط‌های كم‌درخت و مسطح را انتخاب كنید. در آغاز حداقل 5 دقیقه آرام راه بروید یا درجا بزنید تا عضلات‌تان گرم شود. پس از گرم‌شدن 5 دقیقه را هم صرف كشش آرام عضلات دست، پا، پشت و سینه كنید. سپس پیاده‌روی را شروع كنید در روزهای اول به مدت كمتر و كم‌كم زمان پیاده‌روی را به نیم‌ساعت برسانید. در هنگام پیاده‌روی با همراهتان صحبت كنید. اگر آن قدر نفس نداشته باشید كه گفت‌وگو كنید و سرعتتان زیاد است،‌ باید آن را كاهش دهید.

پیاده‌روی سریع تا حد دویدن باعث از دست رفتن املاح ضروری، آب زیاد و ضعف شدید بدن می‌شود. خوب است بدانید یك ساعت پیاده‌روی در موقع خرید نیز می‌تواند متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. سعی كنید هر شب برای پیاده‌روی مكان‌های متنوعی را انتخاب كنید تا انگیزه كافی برای ادامه این ورزش حداقل تا پایان ماه رمضان داشته باشید.

توصیه‌ها‌

ورزش بلافاصله پس از افطار می‌تواند فشار مضاعفی را بر سیستم عصبی، مفصلی، گوارشی و عضلانی وارد كند. 2 تا 3 ساعت فاصله، بین افطار تا ورزش باعث می‌شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا و خون به راحتی در عضلات جریان یابد.

نوجوانان پرجنب و جوش و پرتحرك برای پیشگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه رمضان از انجام حركات سنگین ورزشی اجتناب كنند. فعالیت زیاد با صرف انرژی و تعریق زیاد در طی ساعات روزه‌داری زمینه‌ساز سوء‌تغذیه خفیف یا شدید خواهد شد.

اگر مجبور به انجام كارهای فكری و فعالیت‌های فیزیكی سنگین هستید در نیمه نخست روز تا قبل از اذان ظهر آن را به اتمام رسانده و در نیمه دوم روز فقط به فعالیت‌های سبك بپردازید.






صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی